8,9

Online ruil- en retourservice

Bij Avantisport heb je de unieke mogelijkheid, mits je een account hebt aangemaakt, om je ruiling/retour in zijn geheel zelf online te regelen. Via het onderstaande stappenplan kun je stap voor stap nalezen hoe dit proces precies in zijn werk gaat.

 

Stap 1

Nadat je, door middel van je e-mailadres en wachtwoord, ingelogd bent op Avantisport.nl, klik je op “Mijn Account” en vervolgens op “Mijn Orders”. Daarna klik je op “Details/Ruilen” bij de order die je wilt ruilen/retourneren.

Stap 2

Op het scherm verschijnt nu een overzicht van de bestelde en geleverde goederen. Je kunt nu de producten selecteren die je wilt ruilen of retourneren. Heb je meerdere stuks van een artikel besteld, dan kun je ook het aantal aangeven dat je wilt ruilen of retourneren.

Stap 3

Klik nu op: Ruilen/Retour deze order, om naar de volgende stap te gaan.

Stap 4

Het te retourneren product verschijnt nu in een rode balk en hier kun je in het uitklapscherm kiezen of je het artikel wilt ruilen of retourneren.

Stap 5

In dit geval kiezen we voor retour. Zodra je retour hebt aangeklikt, verschijnt de knop “Verder” waarop je moet klikken om verder te gaan.

Stap 6

In het volgende scherm vind je het factuuradres en kun je kiezen hoe je het artikel wilt retourneren. Bij Avantisport kun je online kiezen uit twee verschillende terugstuurmogelijkheden:

  • GRATIS via ons antwoordnummer
  • zelf versturen, waarbij het gehele retourproces voor eigen rekening en verantwoordelijkheid is.

 

In dit voorbeeld kiezen we voor de meest populaire optie; de gratis retourservice via het antwoordnummer.

Klik daarna op “Verder”.

Stap 7

Nu komen we in het terugbetalingscherm. Hier vragen we je jouw bankgegevens in te vullen, zodat we het, vanwege deze retourzending, verschuldigde bedrag aan je over te kunnen maken. Na het invullen van deze gegevens (zorg ervoor dat deze gegevens correct zijn zodat wij je retour z.s.m. kunnen verwerken!) klik je op “Verder” om naar de volgende stap te gaan.

Stap 8

In dit scherm zie je een totaaloverzicht van je retour, zoals het merk, aantal en de prijs. Zoals je ziet staat bij terugstuurkosten nu geen bedrag, omdat het terugsturen via Kiala gratis is. Nu kun je op: “Bevestig ruiling”, klikken. Mocht je niet akkoord gaan, dan kun je altijd op: “Terug”, klikken en contact opnemen met onze klantenservice via: retour [AT] avantisport.nl.

Hiermee is het gehele proces afgerond en je krijgt nog een bevestigingsscherm van je retour, waarin je ook kunt lezen onder welk nummer je retour is opgeslagen. Het enige wat je nog moet doen is de geselecteerde producten via de door jou gekozen terugstuurmethode aan ons te retourneren. Voeg de retourstrook s.v.p. mee onder vermelding van je retour plus het nummer waaronder je retour is geregistreerd. Wij doen ons best om je retourverzoek, nadat we het product / de producten in ontvangst hebben genomen, binnen een dag te verwerken.

 

RUILING

Bij een ruiling zijn de eerste drie stappen hetzelfde als bij het retourneren.

 

Stap 4

Als je er voor kiest om je artikel te ruilen (bijvoorbeeld omdat je het product liever een maat groter wilt hebben), dan verschijnt er een nieuw uitklapscherm waarbij je kunt kiezen uit de beschikbare maten voor dit specifieke product. Mocht je het voor een geheel ander product willen ruilen, dan kun je op de knop: “Zoek nieuw artikel”, klikken en kun je in de shop een ander artikel uitzoeken. Wanneer je een artikel in je winkelmandje plaatst kom je direct weer in het ruilingproces. In het geval van dit voorbeeld kiezen we voor de meest gebruikte optie; het kiezen van een andere maat. Klik nu op “Verder”.

Stap 5

Na je selectie zie je nu op je scherm wat je terugstuurt “rood” en wat je hiervoor in de plaats wenst “groen” terug te ontvangen. Klik op “Verder” als deze gegevens kloppen.

Stap 6

In dit scherm kies je op welke manier je het te ruilen product naar ons wilt verzenden. In dit geval kiezen we voor de Gratis retour service via Kiala. Het is ook mogelijk om te kiezen voor ons antwoordnummer of om het zelf te versturen, maar in dit geval zitten er altijd specifieke kosten aan verbonden voor de klant.

Nadat we gekozen hebben voor de retourmethode, kunnen we in hetzelfde scherm kiezen hoe we de producten willen ontvangen. In dit voorbeeld kiezen we ook voor de meest gebruikte optie: PostNL Pakketpost. Mocht je jouw ruiling op een ander bezorgadres willen ontvangen dan kun je: “Ander bezorgadres” aanklikken, waarbij het invulscherm beschikbaar wordt.

Stap 7

Bij de volgende stap zijn er drie verschillende scenario’s mogelijk, afhangende van de prijs dat het product is waarvoor je wilt ruilen.

 

Scenario 1; het ruilbedrag is hetzelfde.

Scenario 2; het ruilbedrag is lager en je krijgt geld terug.

Scenario 3; het ruilbedrag is hoger en je dient bij te betalen.

 

Scenario 1

Je hebt hetzelfde artikel gekozen in een andere maat of je hebt een ander product gekozen met dezelfde prijs. Je krijgt nu het betaalscherm te zien waarbij: “Ruiling teruggave” al is aangeklikt, er hoeft immers niets te worden betaald. In dit scherm zie je ook het factuur- en bezorgadres. Als deze verstuur- en bezorggegevens kloppen klik je op: “Verder”, zo niet klik dan op “Terug” om de gegevens aan te passen.

Scenario 2

Het nieuwe artikel dat je gekozen hebt is goedkoper dan het artikel dat je wilt ruilen. Je krijgt dan het betaalscherm te zien, waarin je gevraagd wordt je bankgegevens in te vullen, zodat wij het terug te storten bedrag aan je kunnen overmaken. Klik vervolgens op “Verder” om naar de laatste stap te gaan.

Scenario 3

Het nieuwe artikel dat je gekozen hebt is duurder dan het artikel dat je wilt ruilen. Je krijgt het betalingsscherm te zien, waarin je een betaalmethode kan kiezen. Heb je als verzendmethode afhalen gekozen dan staat hier standaard “Pin”. Onze andere betaalmethodes zijn iDEAL, creditcard, Paypal of onder rembours. Selecteer één van deze methodes en ga dan naar “Verder”.

 

Stap 8

In dit scherm zie je een totaaloverzicht van je ruilorder. In de rode balk zie je welk item je terugstuurt, in dit geval een paar schoenen en in de groene balk welk product of maat je er voor in de plaats wilt hebben. Onder de gekleurde balken vind je gedetailleerde informatie over hoe het totaalbedrag is opgebouwd. Is het totaalbedrag € 0,- of heb je een bedrag van ons tegoed, dan wordt je gevraagd de order te bevestigen. Moet je bijbetalen, dan kun je op “Betalen” klikken en zul je worden doorgestuurd naar iDEAL-betaalscherm.

Stap 9

Je ruiling is nu bevestigd. We doen ons best om de ruiling/retour na ontvangst van de betreffende producten binnen één dag verwerkt te hebben. Vergeet niet het ordernummer van je ruil/ retourorder op de retourstrook te vermelden en deze bij te voegen bij de te retourneren producten.

Wil je extra producten bestellen, dan is het helaas nog niet mogelijk om dit in hetzelfde scherm te doen als bij je Ruiling. Wel kun je er voor kiezen de gewenste producten alvast zelf te “bestellen” zodat ze alvast voor je gereserveerd zijn. Als je daarna, met vermelding van de betreffende ordernummers, mailt met info [AT] Avantisport.nl of belt met onze Klantenservice, dan zorgen wij ervoor dat alles zo spoedig mogelijk je kant op komt.

 

Zo bespaar je de extra verzendkosten van € 5,95 en heb je al je gewenste producten in één keer in huis!

Om onze webshop gebruiksvriendelijker en persoonlijker te maken, gebruiken wij cookies.
Bezoek je onze website, dan gaan we ervan uit dat je akkoord bent. Bekijk ons cookiebeleid Klik hier