8,9

Veelgestelde vragen

Hieronder geven wij een antwoord op veelgestelde vragen.

 

Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Helaas kan dit gebeuren, maar niet getreurd! Ons systeem heeft de order voor je opgeslagen, dus je hoeft niet opnieuw je bestelling te maken en te plaatsen als je hebt geprobeerd te betalen met iDeal. Je kunt handmatig het bedrag overmaken naar IBAN: NL16RABO0126160392. Op het moment dat het overgemaakte geld bij ons op de bank staat, maken wij de order voor je klaar en heb je hem de volgende dag in huis. Het kan dus zijn dat je 1 dag later je order ontvangt door de banken.

Heb je geprobeerd te betalen met een giftcard? Dan heeft ons systeem ook deze order opgeslagen, helaas kunnen wij er niet voor zorgen dat je wederom met een giftcard dezelfde order kunt betalen. Je kunt dan het beste contact opnemen met Avantisport, zodat wij de opgeslagen order kunnen laten vervallen en je het nogmaals kunt proberen om met een giftcard te betalen.

Mocht het bedrag wel van de giftcard zijn afgehaald, maar de eventuele bijbetaling met iDeal of Paypal zijn mislukt? Dan kun je het beste contact opnemen met Avantisport, zodat wij de order kunnen laten vervallen en je het nogmaals kunt proberen om met een giftcard te betalen. Let op: er kan soms 24 uur tussen zitten voordat het bedrag van de giftcard daadwerkelijk weer op de kaart staat.

 

Kan ik gratis verzenden en retourneren?

Voor een snelle en betrouwbare verzending maken wij gebruik van PostNL Pakketten. Als het totaalbedrag van je aankoop boven de €65,- is onder voorbehoud van ruilingen en retouren, dan wordt deze in Nederland en België zelfs GRATIS VERZONDEN. Bij aankopen van onder de €65,- wordt in Nederland €5,95 aan verzendkosten gerekend en in België €6,95. Wanneer je product naar het buitenland moet worden verzonden, brengen wij je de daarvoor geldende tarieven in rekening.

Om het gemakkelijk te maken en omdat we graag open zijn in onze communicatie, kunt u hier enkele voorbeelden vinden: https://avantisport.nl/klantenservice/gratis-verzenden-en-retour/

 

Hoe kan ik mijn ruiling/retour aanmaken?

Bij Avantisport heb je de unieke mogelijkheid om je ruiling/retour in zijn geheel zelf online te regelen. Het stappenplan hiervoor kunt u hier vinden: https://avantisport.nl/klantenservice/online-ruil--en-retourservice/

 

Ik probeer een 2e ruiling/retour aan te maken, maar dit lukt niet online

Het is bij Avantisport niet mogelijk om een 2e ruiling of retour aan te maken in je account. Je zult hiervoor contact met ons moeten opnemen via info@avantisport.nl. Als het pakket in goede orde is ontvangen bij Avantisport, dan zal het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk worden teruggestort op je bankrekening.

Wilde je eigenlijk je al eerder geruilde artikel wederom ruilen? Dan is dit niet mogelijk. In dat geval dient er een nieuwe order geplaatst te worden via de website van Avantisport en het artikel dat u eigenlijk wilde omruilen, wordt een retour.

 

Welke betaalmogelijkheden zijn er bij Avantisport?

Bij Avantisport kun je betalen met: iDEAL, Credit Card (Mastercard en Visa), Paypal, losse overschrijving, onder rembours bij bezorging, webshop giftcard, SPORT&Fit Cadeau, Your Gift card, Fashioncheque, VVV Giftcard en Pin bij afhaling. Let op: bij pinnen bij afhalen kunnen geen giftcards worden ingeleverd.

Wilt u meer informatie over de werkwijze van deze betaalmogelijkheden? Klik dan hier: https://avantisport.nl/klantenservice/betalen/

 

Hoe kan ik me aanmelden bij Avantisport?

Om een bestelling te plaatsen bij Avantisport, is het handig om een account aan te maken. Dit doe je door rechts bovenin op 'Aanmelden' te klikken. Er verschijnt een scherm waarin je de benodigde persoonlijke gegevens, adresgegevens en accountgegevens invult. Pas wanneer je onze algemene voorwaarden hebt doorgenomen en je hiermee akkoord gaat middels het vinkje, ben je bij ons aangemeld.

Je kunt dan een eerste bestelling doen. Tegelijkertijd ontvang je een e-mail ter bevestiging van je aanmelding. Door op de link in deze e-mail te klikken, activeer je het account en kun je voortaan inloggen. Wanneer je het account niet binnen drie dagen activeert, moet je bij je eerstvolgende bezoek opnieuw het aanmeldproces doorlopen.

Natuurlijk kun je ook als gast bestellen, wij vragen dan slechts minimale gegevens teneinde de order goed te kunnen uitleveren.

 

Waar kan ik inloggen bij Avantisport?

Links bovenin je scherm kun je klikken op 'Inloggen'. In het inlogscherm dat vervolgens verschijnt, hoeft je alleen maar het e-mailadres en het wachtwoord in te vullen dat je bij je aanmelding hebt opgegeven. Vervolgens kun je jouw bestelling plaatsen.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Wanneer je je bij Avantisport aanmeldt, geef je een zelfgekozen wachtwoord op. Wanneer je dit wachtwoord vergeet, klik je in het inlogscherm op de link 'Wachtwoord vergeten?'. Als je vervolgens jouw e-mailadres invult, sturen wij je een nieuw wachtwoord toe. Dit kun je, indien gewenst, weer aanpassen als je opnieuw bent ingelogd. Je gaat dan rechts bovenin je scherm naar 'Mijn account' en klikt dan op 'Mijn gegevens'. Onderaan deze pagina vind je de velden waarmee je jouw wachtwoord kunt wijzigen.

 

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

Wanneer je gegevens veranderen, bijvoorbeeld omdat je verhuisd bent of een nieuw telefoonnummer krijgt, kun je dit aanpassen. Je logt in en gaat rechts bovenin naar 'Mijn account' en vervolgens naar 'Mijn gegevens'. Hier kun je de gewenste wijziging doorvoeren en opslaan.

 

Ik zie mijn maat er niet meer bij staan.

Helaas moeten wij je dan teleurstellen. Wat wij op de site live hebben staan is onze actuele voorraad. Soms kan het zo zijn dat er nog een artikel retour komt of geruild wordt. Als dit gebeurt, komt je maat weer online. Het goed in de gaten houden van Avantisport.nl is dus een goede tip.

 

Is er een zoekfunctie op Avantisport.nl?

Bovenaan vind je het balkje waarin je jouw zoekopdracht kunt invullen. Hier kun je bijvoorbeeld zoeken op een specifiek merk of categorie. Vervolgens druk je op het pijltje. In het resultatenoverzicht dat vervolgens verschijnt, kun je met het dropdown menu links bovenin een selectie maken, bijvoorbeeld op prijs of op datum.

Als je vervolgens een artikel kiest, verschijnt links op je scherm de functie ‘Verfijnd zoeken’. Je kunt hier dan vergelijkbare artikelen opvragen door te zoeken op merk, de gewenste maat of de prijscategorie.


 Is er een maattabel bij de producten?

Als je op een foto klikt, verschijnt een scherm met detailfoto’s en product- en prijsinformatie. Wanneer je met je muis over de foto gaat, kun je het artikel nauwkeurig bekijken. Wanneer je een product wilt bestellen, kies je eerst de gewenste maat. Er verschijnt een drop-down-box met de maten die nog beschikbaar zijn.

Door te klikken op ‘Klik hier voor de maattabel’ verschijnt een pop-up scherm waarmee je de juiste maatgegevens kunt achterhalen. Indien je maat niet voorradig is, kun je verder winkelen. Is het product wel in de juiste maat beschikbaar, dan kun je bestellen door op de button te klikken.

 

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met mijn artikel(en)?

Je kunt een klacht op de volgende manieren bij ons kenbaar maken.

  • Stuur een email met de klacht naar: info@avantisport.nl
  • Neem telefonisch contact op met onze Klantenservice, 0172 470250

Je krijgt binnen 7 werkdagen een inhoudelijk antwoord over de afhandeling van je klacht.

Mocht u er met onze hulp niet uitkomen, dan heeft u altijd de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Geschillencommisie Thuiswinkel. Meer informatie hierover vindt u op hun website: www.sgc.nl . Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Eurpees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Voor alle voorwaarden betreffende klachten, retouren en ruilingen verwijzen we je graag naar de algemene voorwaarden of de uitgebreide omschrijving van de ruil- en retourprocedureJe kunt ook het modelformulier voor herroeping gebruiken.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.

 

Hoe werkt het bestelproces precies?

Nadat je de winkelwagen hebt gevuld, doorloop je in het bestelproces een aantal stappen, deze kun je in de volgende link vinden: https://avantisport.nl/klantenservice/bestelproces/

 

Waar kan ik mijn artikel(en) afhalen?

Wanneer je ervoor kiest om je bestelling zelf op te halen, dan kies je automatisch voor een pinbetaling. Houdt er dus rekening mee dat je niet contant kunt afrekenen.

Je kunt de bestelling afhalen van maandag t/m vrijdag tussen 15.30 uur tot 17.00 uur. We vragen je om een kopie van de orderbevestiging mee te nemen, die je per e-mail hebt ontvangen.

Wij houden de order 7 dagen gereserveerd. Binnen die termijn moet het pakket worden afgehaald. Na 7 dagen komt jouw order te vervallen.

Avantisport Servicepunt (naast deur 1)
A. van Leeuwenhoekweg 54 
2408 AN Alphen aan den Rijn
Tel: 0172 470250

 

Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?

Wanneer je bij Avantisport een bestelling plaatst op werkdagen van maandag t/m vrijdag voor 19.30 uur en deze betaald via iDEAL, creditcard, Afterpay of Paypal, dan wordt deze diezelfde dag nog verzonden en zal je het product de volgende dag al kunnen dragen (uitgezonderd weekenden en feestdagen). Bij een bestelling vanaf vrijdag 19.30 uur, en in het weekend, wordt je order op maandag verwerkt en streven we er naar dat deze op dinsdag bezorgd zal worden. Bovenstaande levertijden gelden niet wanneer je kiest voor een handmatige betaling. De levering neemt dan 2 à 3 werkdagen meer in beslag.

Bestellen

Zodra je bestelling bij Avantisport geplaatst is, ontvang je een orderbevestiging op het e-mailadres waarmee je aangemeld bent. Hierin staan alle gegevens van de door jouw geplaatste order. Zodra de betaling bij ons binnen is, gaan wij over tot verzending.

Bezorgen

Houd er rekening mee dat de koerier op werkdagen tussen 09:00 en 21:30 aan de deur komt. Wanneer hij niemand thuis treft, probeert hij het nogmaals op de volgende werkdag of zaterdag. Mocht je bij de tweede poging ook niet thuis zijn, dan zal het pakketje bij het dichtstbijzijnde afhaalkantoor worden afgeleverd. Hier is deze tot maximaal twee weken na aflevering op te halen.

Je kunt je bestelling volgen op de site van PostNL (opent in nieuw scherm).

 

Ik zoek de contactgegevens van Avantisport.

Avantisport B.V.

A. van Leeuwenhoekweg 54
2408 AN Alphen aan den Rijn

E-Mail: info@avantisport.nl
Twitter: avantisportnl
Tel.: (+31) (0) 172 470 250 Bereikbaar van ma t/m vr van 09:00 tot 20:00 uur
Fax: (+31) (0) 172 477 376

IBAN: NL16RABO0126160392
SWIFT/BIC: RABONL2U
KvK: 28112699 
Btw nr: NL817108130B01

 

Waar kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Als je niet langer op de hoogte gehouden wilt worden van acties bij Avantisport.nl per mail, kun je onderaan een gestuurde nieuwsbrief kiezen voor "afmelden".

 

Wil Avantisport mijn team sponsoren?

  • Is uw club dringend toe aan nieuwe tenues?
  • Is het ieder jaar weer moeilijk om de juiste sponsoren te vinden?
  • Wilt u ook meer overzicht en gemak bij het bestellen van uw sportartikelen?

Avantisport biedt een hoge korting als subsponsor voor iedere vereniging, groot en klein. Wij hebben de nieuwste tenues en leverbaar voor meerdere seizoenen en sporten. Altijd uit voorraad leverbaar!

Als u nieuwsgierig bent naar de precieze bedragen, percentages en bijbehorende rekenvoorbeelden, neem dan contact met ons op: Telefonisch 0172-515974 of per mail vinnie@avantisport.nl

Showroom

Per 1 Januari hebben we een volledig ingerichte JAKO showroom in Alphen aan den Rijn.

Wij nodigen u uit voor een persoonlijk gesprek, waarin we toelichten wat het nieuwe sponsorconcept van Jako en Avantisport.nl voor uw club kan betekenen.

Om onze webshop gebruiksvriendelijker en persoonlijker te maken, gebruiken wij cookies.
Bezoek je onze website, dan gaan we ervan uit dat je akkoord bent. Bekijk ons cookiebeleid Klik hier